Home Tags Posts tagged with "sergiu bilcea"

sergiu bilcea

0 0

Proiectul este girat de Sergiu Bîlcea, care de curând a fost anunțat ca viitor candidat la Primăria Arad. Într-o declarație de presă, acesta se declara un susținător al valorilor arădene, iar #InspirArad aduce în atenția publicului tocmai o parte consistentă dintre acestea. Este un proiect inedit în Arad, care s-ar putea extinde la nivel național, dacă va fi receptat bine de către public. Iar premizele sunt bune. Arădenii care sunt imortalizați (în cadru profesional, în timpul liber, în diverse proiecte sociale) spun povestea unui oraș viu, tânăr, cu mare potențial, care investește în oameni și în spațiul urban. (Andrei ANDO)

Sergiu Bîlcea, vicepreședintele Consiliului Județean, a prezentat astăzi, la Palatul Administrativ, #InspirArad, un proiect care își propune să promoveze, prin videoclipuri, oameni interesanți și locuri frumoase din Arad. Se vor realiza 27 de clipuri, în prima fază a proiectului, urmând ca ulterior să fie realizat încă un calup.

Echipa tehnică este de la București, compusă din trei regizori, cameramani, asistenți de producție. Aceștia au zăbovit timp de o lună la Arad, au identificat personajele și au realizat filmulețele. Sunt puse în valoare elemente care particularizează Aradul, de la oamenii deosebiți la realizările industriale, spațiile verzi, instituțiile de cultură, aspectele vieții sociale arădene.

Este un experiment care se adresează nu doar celor străini de Arad, ci și celor înstrăinați de Arad, localnicilor care absorbiți de cotidian tind uneori să nu observe detaliile frumoase ale locului unde trăiesc.

0 0

Aradul sărbătoreşte 120 de ani de la prima partidă oficială de fotbal în oraşul nostru, prima partidă de fotbal din România.

„Suntem mândri că Aradul a deschis pasiunea pentru fotbal în România, acum 120 de ani. În acest timp, fotbalul a devenit mai mult decât un sport foarte popular, este un fenomen social care uneşte oamenii şi dă suflet comunităţilor. Fotbalul face parte din istoria şi din identitatea Aradului, prin fotbal s-a născut unul dintre cele mai importante branduri ale Aradului, UTA, fotbalul a dat poveşti extraordinare despre oameni ca baronul Neuman, Petschovschi, Domide şi mulţi alţii, care au inspirat generaţii de campioni şi oameni de caracter, care ne-au făcut mândri că suntem arădeni.

Astăzi omagiem fotbalul arădean şi poveştile sale frumoase, dar gândim viitorul. Noul stadion UTA poate fi simbolul unei relansări a fotbalului arădean, cred că suporterii vor fi mulţumiţi de noua arenă sportivă a Aradului cât de curând. Primăria Arad şi Consiliul Judeţean sprijinim fotbalul arădean, în strâns parteneriat cu AJF, avem diferite programe prin care finanţăm simbolul Aradului, UTA, ajutăm echipele să plătească arbitrajele, investim în infrastructura sportivă pentru a sprijini fenomenul fotbal pornind de jos, de la procesul de selecţie şi diviziile inferioare. Sunt convins că eforturile noastre se vor vedea şi că prin pasiunea oamenilor din fotbal, sprijinul administraţiei, noul stadion vom readuce aproape de fotbalul de performanţă suporterii, în număr cât mai mare, mediul de afaceri, pentru că este nevoie de bani şi investiţii pentru sportul de performanţă”, a declarat Sergiu Bîlcea, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Arad.

0 0

Cu o investiție de aprox. 1,5 milioane de euro, Consiliul Județean a adus 10,1 milioane de euro din fonduri europene și guvernamentale.


Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad, și Sergiu Bîlcea, vicepreședintele Consiliului Județean Arad, au prezentat astăzi detalii privind proiectul de modernizare a drumurilor județene transfrontaliere. Consiliul Județean Arad a aprobat astăzi cofinanțarea proiectului. Tronsonul care va fi modernizat este de 32,5 km, pe traseul Curtici-Sânmartin-Socodor-Nădab.


„Am insistat foarte mult pentru acest proiect

Prin construirea șoselei de centură a orașului Curtici și a tronsonului Socodor-Nădab, se va scoate traficul de tranzit din Curtici și Chișineu Criș (parțial, pe relația Vărșand-Arad). Centura orașului Curtici va fi finanțată de Primăria orașului Curtici, pe o lungime de 7,3 km. „Am insistat foarte mult pentru acest proiect, care creează un culoar paralel cu Drumul Național 7 și degrevează de trafic unul dintre cele mai circulate drumuri din vestul României. Consiliul Județean Arad a câștigat, cu acest proiect, întregul buget alocat regiunii de vest a României pentru modernizarea drumurilor transfrontaliere”, a declarat președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca.

Lucrările la rețeaua de drumuri transfrontaliere au început pe tronsonul Nădlac-Pereg, modernizat în toamna anului 2018.

„Unim Nădlac, Pecica, Curtici și Chișineu Criș

La rândul său, vicepreședintele Sergiu Bîlcea a precizat: „Este un proiect ambițios, foarte important pentru vestul județului, care face parte din strategia noastră de a uni orașele din această zonă: Nădlac, Pecica, Curtici și Chișineu Criș. Finalizând aceste drumuri, vom avea o rețea de infrastructură bine pusă la punct și poate vom convinge guvernul României să deschidă și alte puncte permanente de trecere a frontierei pe raza județului Arad”.


0 0

La presiunile arădenilor și ale Consiliului Județean, după șase luni pierdute, Guvernul a deblocat astăzi lucrările la drumul județean Arad-Șiria-Pâncota-Buteni. Puteam lucra acolo de o jumătate de an, dar probabil mesajul Guvernului către arădenii care și-au rupt mașinile pe acel drum este: „mai bine mai târziu decât niciodată”. Drumul va fi modernizat printr-o investiție de 124 de milioane de lei, bani accesați din fonduri europene de Consiliul Județean Arad!

Ca urmare a insistențelor Consiliului Județean Arad, a președintelui Iustin Cionca și a vicepreședintelui Sergiu Bîlcea, la București a fost deblocată procedura pentru lucrările de modernizare a drumului județean Arad – Șiria – Pâncota – Buteni.

Având în vedere valoarea lucrării (vă reamintim că 104 milioane lei + TVA a obținut Consiliul Județean Arad din fonduri europene pentru acest tronson de drum) se organizează o licitație europeană la care pot participa toți operatorii economici interesați din Uniunea Europeană. Deschiderea ofertelor se va face în data de 28.03.2019, la ora 15.00.

Aflat la București, președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca a declarat: „Șase luni de zile a blocat Guvernul modernizarea drumului Arad – Șiria – Pâncota – Buteni. Astăzi puteam deja lucra acolo, dar Guvernul a considerat că arădenii trebuie să circule printre gropi! Mă bucur că în cele din urmă insistența Consiliului Județean Arad, dezbaterile publice cu cetățenii afectați de starea drumului și profesionalismul celor care au realizat documentația pentru finanțarea din fonduri europene a acestei lucrări au dat rezultate. Este un succes al arădenilor în lupta cu instituțiile de la București, instituții care din păcate am constatat că nu sunt partenerii administrației arădene în dezvoltarea județului nostru!”

La revenirea de la București, președintele Consiliului Județean Arad va susține miercuri, de la ora 12, o conferință de presă pe acest subiect.

0 0


Apar primele semne bune ale programului de regenerare urbană a Aradului! În cel mai populat cartier al Aradului, Micălaca, în Zona 300, se conturează deja prima parcare etajată!

Privită cu interes (de marea majoritate a arădenilor) sau cu scepticism, regenerarea urbană reprezintă o necesitate a Aradului. Pentru a răspunde nevoilor cetățenilor și dezvoltării societății, este necesară o modernizare și totodată o utilizare cât mai rațională a spațiului public, în beneficiul oamenilor.

„Regenerarea urbană înseamnă amenajarea spațiilor verzi, a trotuarelor, reabilitarea sau introducerea canalizării pluviale și, în special, reglementarea parcărilor din cartiere. Încercăm să rezolvăm, în parte, problema parcărilor în unele cartiere arădene. În Micălaca, spre exemplu, s-a început montarea structurii metalice la parcarea supraterană din zona 300 ANL”, a declarat Sergiu Bîlcea, președinte al organizației municipale a PNL Arad.

Acest proiect vizează patru cartiere ale Aradului. În total, vor fi amenajate aproximativ 7800 locuri de parcare:

– În cartierul Vlaicu vor fi 1.167 locuri de parcare amenajate la sol, la care se adaugă  43 locuri de parcare destinate persoanelor cu dizabilități;  

– În cartierul Micălaca vor fi amenajate peste 1.500 de locuri în parcări supraetajate şi alte peste 3.000 locuri de parcare la sol.

– În cartierul Alfa vor fi 1080 locuri de parcare la sol şi alte peste 300 prin parcările supraetajate;

– În cartierul Confecții se vor amenaja 569 locuri de parcare la sol.

0 0

Aradul se dezvoltă din fonduri europene! Aceasta este concluzia pe care o putem trage din evenimentele anului 2018, la nivel de municipiu și de județ. Practic, Primăria Arad și Consiliul Județean au absorbit maximul posibil din fondurile europene care au stat anul acesta la dispoziția administrațiilor locale.

Directorul general al Agenției de Dezvoltare a Regiunii V Vest, Sorin Maxim (în stânga imaginii) semnează, la sediul Consiliului Județean Arad, contractul de finanțare pentru proiectul de modernizare a drumurilor județene. În centrul imaginii, președintele Iustin Cionca, alături de vicepreședintele Sergiu Bîlcea

Aradul încheie un an bun, un an în care au fost puse bazele unora dintre marile proiecte de dezvoltare ale perioadei următoare. Chiar dacă anul a început cu vestea proastă că Guvernul a tăiat 45 de milioane de euro din bugetul județului (majoritatea banilor de la Primăria Arad, 16 milioane de euro, și de la Consiliul Județean, 11 milioane de euro, iar diferența de la primăriile din județ), administrația arădeană a reușit să aducă de aproape cinci ori mai mulți bani din fonduri europene decât suma confiscată de Guvernul României de la arădeni. 

Prin proporția fondurilor europene accesate într-un singur an, putem spune că 2018 este unul dintre cei mai eficienți ani ai Aradului. Rezultatele însă vor începe să apară abia peste un an-doi, când lucrările finanțate din aceste fonduri vor începe. Până atunci, se trece prin furcile caudine ale procedurilor de achiziție publică, unele care la nivel național au paralizat întreaga administrație românească, în anul 2018. Una dintre marile probleme ale anului a fost că guvernanții, în loc să se concentreze pe deblocarea mecanismelor de dezvoltare a țării, și-au consumat aproape integral energia pentru a scăpa pușcăriașii (și pușcăriabilii) de închisoare, cu atâta înverșunare de parcă România ar fi o țară hoților. 

În ciuda apelurilor repetate ale administrației municipiului și județului Arad, la Guvernul României, cele 45 de milioane de euro tăiate din bugetul județului nu au mai revenit la Arad. Suma ar fi fost suficientă pentru modernizarea a 90 km de drumuri județene sau pentru construirea celui mai modern spital de Cardiologie din România, la Arad

Dar revenim la administrația Aradului, în anul 2018.

La nivelul Consiliului Județean, au fost depuse proiecte de finanțare în valoare de peste 150 de milioane de euro în ultimii doi ani. Dintre acestea, doar anul acesta s-au semnat proiecte de 100 de milioane de euro, iar celelalte sunt încă în evaluare. 

Proiectele semnate vizează cu precădere investiții în drumurile județene și sistemul de sănătate publică. 

Conducerea Consiliului Județean a declarat că are ca obiectiv modernizarea a 300 km de drumuri județene în următorii ani, iar pentru asta folosește fonduri din patru surse: europene, fonduri din proiecte finanțate din credite luate de stat, credite ale Consiliului Județean și fondurile Consiliului Județean.

Drumul județean Nădlac-Peregu Mare, modernizat anul acesta din fonduri europene, a fost dat în folosință în toamna anului 2018

Proiectele semnate pentru drumurile județene, în anul 2018 (deci cele care vor intra în lucru în perioada următoare sau unde șantierele au fost deja deschise) sunt:

*Modernizarea drumului județean Arad-Horia-Șiria-Galșa-Mâsca-Pâncota-Măderat-Târnova-Șilindia-Luguzău-Cuied-Buteni

Valoare totală proiect: 141,7 milioane lei  

*Modernizarea Drumului județean Sânpetru German-Secusigiu-Satu Mare-limită judeţ Timis

Valoare totală proiect: 15,7 milioane lei  

*Modernizarea drumului județean Pîncota-Seleuş, reabilitarea drumului județean Nădab-Zărand-Seleuş

Valoarea proiectului: 41,6 milioane lei

*Modernizare Drumului județean Nădlac-Peregu Mare

Valoare totală proiect: 5,7 milioane lei  

*Modernizarea drumului județean 709G, inclusiv pod Mureş, pentru funcţiunea de centură Est Arad (cu un pod nou peste Mureș și pasaj peste calea ferată la Vladimirescu, respectiv pistă de biciclete.)

Valoare totală proiect: 177,4 milioane lei  

*Modernizarea Drumului județean limită Județ Timiș-Șiștarovăț-Cuveșdia-Lipova

Valoare totală proiect: 51,5 milioane lei    

*Reabilitarea drumului județean DN 79 – Mișca-Vânători-Satu Nou–Apateu – Berechiu

Valoare totală proiect: 45.156.692,78 lei

*Modernizare Drumului județean Dorobanţi-Macea şi modernizare DJ 709 J Pecica-Turnu

Valoare totală proiect: 22.871.014,51 lei

Se lucrează pe șantierul drumului județean Neudorf-limită de județ Timiș, unde în această toamnă s-a turnat primul strat de asfalt, ca drumul să fie practicabil. Lucrarea se va încheia în primăvara anului 2019

În domeniul sănătății publice, trei spitale noi vor fi construite, în următorii ani, în județul Arad, de către Consiliul Județean! Două dintre ele (Oncologie și Psihiatrie) vor fi deschise în anul 2020, iar al treilea, un complex de Pediatrie-Matern – care va avea șapte nivele – în ciclul următor! Cu investiții care vor ajunge la 90 de milioane de euro, Aradul devine astfel județul din România cu cele mai mari investiții în sistemul de sănătate publică! Ceea ce realizează acum Consiliul Județean Arad este fără precedent în România! Din fonduri europene, din resurse proprii și bani de la Guvern (deși în ultimii doi ani Spitalul Județean din Arad nu a primit niciun leu pentru investiții, de la Ministerul Sănătății!), se reconstruiește, practic, sistemul de sănătate publică din Arad! Nu este un proces care să se încheie peste noapte dar, cu siguranță, este unul cu rezultate deja vizibile și spectaculoase. Și suntem abia la început! 

Societatea civilă s-a alăturat, și anul acesta, eforturilor pentru modernizarea sistemului de sănătate publică din Arad

În ultimele 12 luni, împreună cu Primăria Arad, Consiliul Județean a dotat Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad, în medie cu câte un aparat medical modern în fiecare săptămână!

60 de milioane de euro! Atât investește Consiliul Județean Arad în spitalele arădene, în următorii ani! Această sumă se adaugă celor aprox. 30 de milioane de euro investite în Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad, de la preluarea sa de către Consiliul Județean Arad, în anul 2010. Asta înseamnă o infuzie de 90 de milioane de euro în sistemul de sănătate publică al Aradului! Să nu uităm nici faptul că Aradul este singurul județ din România care și-a construit un spital nou (cel TBC, care astăzi este printre cele mai moderne la nivel național!) și unde societatea civilă s-a implicat și a modernizat la standarde europene o secție întreagă de spital (este vorba despre proiectul Asociației „Cetatea Voluntarilor”, care a vizat modernizarea totală a Pediatriei). Sunt cele mai mari investiții în Spitalul Județean din Arad, în ultimii 40 de ani!

Unitatea de Primire Urgențe a Spitalului Județean este una dintre cele mai moderne din România, după investițiile realizate de Consiliul Județean Arad

Și Primăria municipiului Arad a semnat proiecte consistente de finanțare din fonduri europene, în valoare de 99 de milioane de euro, anul acesta! La acestea se adaugă proiectele realizate din bugetul Aradului.

Cu o valoare de 49 de milioane de euro, Primăria a început cel mai mare proiect de regenerare urbană din România, prin care se schimbă aspectul celor mai populate cartiere din Arad, unde locuiește jumătate din populația municipiului. 

Semnarea contractului pentru regenerarea urbană a cartierelor Alfa și Confecții, cu executantul lucrării. În imagine, directorul firmei PORR (în stânga), primarul Gheorghe Falcă și viceprimarul Călin Bibarț

În domeniul cultural, Primăria a primit 4,3 milioane de euro după finalizarea renovării Palatului Cultural (investiția fiind realizată, astfel, din fonduri europene) și a câștigat 3,5 milioane de euro pentru a începe de anul viitor renovarea Teatrului. 

În fundalul imaginii, Palatul Cultural din Arad

Primăria a finalizat licitatia pentru modernizarea a 55 de drumuri de pământ, la care vom începe lucrările în 2019. 

În municipiul Arad se va derula cel mai mare proiect din România dedicat modernizării transportului public. Valoarea sa este de 49 milioane de euro și presupune, inclusiv, un nou pod peste Mureș, 10 autobuze electrice, încă 10 tramvaie moderne în prima fază și 28, în total, în următorii patru ani, 22 de puncte de închiriat de biciclete, reabilitarea liniei de tramvai de pe strada Pădurii (4 milioane de euro). Anul acesta s-a decis reabilitarea zonelor Mărului și periferia Micălăcii 500, proiect de 5 milioande de euro.

Autor: Andrei ANDO

Din anul 2019 arădenii vor putea închiria biciclete stradale

0 0

(Autor: Andrei Ando) Administrația arădeană face, în câteva luni, ceea ce Guvernul României a fost incapabil să facă în 15 ani! Este vorba despre un Monument al Marii Uniri, pe care Primăria Arad, sătulă de minciunile celor de la București, îl realizează și îl amplasează pe cont propriu, în data de 30 noiembrie! Monumentul, executat de tineri arădeni, costă mai puțin de 100.000 de dolari (primarul nu a precizat deocamdată valoarea exactă), de patruzeci de ori mai puțin decât banii plătiți în avans de Ministerul Culturii sculptorului Florin Codre, care și-a bătut joc de așteptările arădenilor!

Guvernul PSD și Ministerul Culturii au făcut tot posibilul pentru ca Aradul să NU aibă amplasat Monumentul Marii Uniri, la sărbătorirea Centenarului – a declarat astăzi primarul Gheorghe Falcă.  De aceea, administrația locală a luat această problemă pe cont propriu și a realizat un monument arădean, care a fost executat de tineri artiști din orașul nostru!

Astăzi, alături de președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca, și de vicepreședintele Sergiu Bîlcea, primarul Aradului a anunțat că orașul de pe Mureș, locul unde a germinat ideea Marii Uniri și unde intelectualii Aradului au muncit pentru acest deziderat cu decenii înaintea actului istoric de la Alba Iulia, administrația locală nu va permite ca Ziua Centenarului să treacă fără inaugurarea monumentului. În consecință, având în vedere că Ministerul Culturii nu a reușit să își onoreze angajamentul luat față de Arad, primarul a anunțat că la 30 noiembrie se va inaugura un monument local, realizat de tineri artiști arădeni. Amplasamentul ales este scuarul din fața fostului Cinematograf Dacia, între Palatul Administrativ și Catedrala Ortodoxă „Sfânta Treime”. Gheorghe Falcă spunea că realizarea acestui monument este o datorie a Aradului, în condițiile în care statul român nu a știut să onoreze așa cum se cuvine contribuția arădeană la Marea Unire și s-a raportat superficial la obligațiile sale, ratând cel mai important moment aniversar din istoria României moderne.

Primarul Gheorghe Falcă a precizat că DNA anchetează Ministerul Culturii pentru faptul că a plătit în avans câteva milioane de euro sculptorului Florin Codre pentru un monument pe care refuză să îl livreze. La rândul său, președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca, a precizat că a fost de față atunci când primarul Falcă propunea prefectului de Arad și ministrului Culturii ca amplasarea monumentului să se realizeze pe cheltuiala municipiului Arad, într-o zonă unde exista deja un Plan Urbanistic, dar a fost refuzat.

„Aradul nu are astăzi Monumentul Marii Uniri, plătit de Ministerul Culturii, pentru că niște politicieni din Guvernul României nu au vrut să îl avem! Ar trebui să cadă capete din această cauză, în Anul Centenar. În primul rând al Prefectului, care nu a fost în stare să asigure 200.000 de dolari, cât costa montarea monumentului realizat de sculptorul Florin Codre. Apoi capete din minister și din Guvern. Acest Guvern care a ratat șansa de a oferi românilor un An Centenar solemn și frumos, risipindu-se în scandaluri permanente; acest Guvern care a tratat sărbătoarea Centenarului așa cum ar servi o cafea oarecare, într-o zi fără nicio importanță”, a declarat Gheorghe Falcă.

Primarul a oferit astăzi și detalii despre evenimentul amplasării monumentului arădean al Marii Uniri: se va realiza în 30 noiembrie, în prezența primarilor din județ și a unui număr de o mie de tineri îmbrăcați în costume populare!

„Pe noi, arădenii, viața ne-a învățat să nu așteptăm nimic de la Guvern! De aceea, am acționat noi, să nu pățim rușinea ca nici după o sută de ani să nu avem Monumentul Marii Uniri. El este realizat de tineri arădeni, care astfel preiau asupra lor moștenirea morală și patriotică transmisă de acei importanți bărbați de stat arădeni care, în spiritul unei democrații admirabile, reușeau să pună bazele statului român modern, în anul 1918”, a încheiat primarul Aradului.

 

(Foto Cinema Dacia: arhivă)

0 0

Istoricul acestui drum este un rezumat al absurdității birocratice românești, cu piedici peste piedici, contestații mai mult sau mai puțin justificate, care au întârziat nepermis realizarea lucrării. Pe oameni, pe bună dreptate, nu îi mai interesează explicațiile, atunci când își strică mașinile pe acest drum de calvar. Dar este bine, totuși, de recapitulat parcursul imposibil al demersurilor făcute pentru modernizarea drumului Neudorf-limită de județ Timiș!

Sergiu Bîlcea, vicepreședintele Consiliului Județean Arad, semnează astăzi contractul de execuție a lucrării de modernizare a drumului județean între Neudorf și limită de județ Timiș! Asta înseamnă că până la mijlocul lunii mai utilajele vor lucra la modernizarea celui mai distrus drum județean!

Valoarea lucrărilor este de aprox. 5,8 milioane lei. Durata de execuție este de 12 luni. Pentru drumul acesta județean au fost prevăzute diferite tipuri de consolidări și reabilitări care nu s-au mai realizat din anul 1969!

„Lucrările vor începe în prima parte a lunii mai. Reabilitarea acestui drum rezolvă una dintre marile probleme ale județului, legătura dintre Valea Mureșului și județul Timiș, respectiv accesul mai ușor la autostradă. Am spus că avem o strategie pentru modernizarea drumurilor din județul nostru și ea începe să producă efecte de anul acesta. Ne-am propus să modernizăm 300 km de drum județean, majoritatea din proiectele câștigate de Consiliul Județean, dar vom realiza lucrări și din resurse proprii. Vă reamintesc că zilele trecute, în ședința de Consiliu Județean, am alocat din rezerva bugetară suma de 39 de milioane de lei pentru modernizarea drumului Gurahonț-Dieci-Buteni și tot din rezerva bugetară am alocat fondurile necesare modernizării drumului Pecica-Turnu. Pe drumul Arad-Șiria-Pâncota-Buteni suntem în curs de realizare a proiectului tehnic și sper ca anul acesta să începem lucrările de modernizare și acolo. Vom avea lucrări importante în județ!” – a declarat vicepreședintele Sergiu Bîlcea.

Istoricul acestui drum este un rezumat al absurdității birocratice românești, cu piedici peste piedici, contestații mai mult sau mai puțin justificate, care au întârziat nepermis realizarea lucrării. Pe oameni, pe bună dreptate, nu îi mai interesează explicațiile, atunci când își strică mașinile pe acest drum de calvar. Dar este bine, totuși, de recapitulat parcursul imposibil al demersurilor făcute pentru modernizarea drumului Neudorf-limită de județ Timiș:

*In anul 1969 au fost finalizate lucrarile de modernizare. Dupa trecerea periodei de garantie au fost efectuate lucrari de reparatii si intretinere: plombari, tratamente bituminoase, burdusiri, stropiri succesive, cosire vegetatie;

*In anul 2006  a fost elaborat  si aprobat un studiu de fezabilitate pentru „Reabilitare DJ 691 Neudorf – limita de jud TM km 42+500 km 49+000” – ctr nr. 45/11.07/2006 cu ADAR;

*In anul 2006 a fost depusa documentatia pentru aprobare finantare prin  programul operational POR 2007-2013. Documentatia a fost respinsa ulterior;

*In anul 2008 prin ADPJ Arad (actualul Serviciu de Drumuri al Consiliului Județean) a fost elaborat un proiect tehnic si propus spre aprobare conducerii CJA;

*In anul 2009 au fost demarate lucrarile la autostrada Arad –Timisoara. In acest sens, conducerea CJA  a luat decizia de a nu mai demara procedurile pentru o investitie noua de modernizare a DJ 691, pana la finalizarea lucrarilor la autostrada, ramanand in programul anual de intretinere si  reparatii;

*In anul 2012 a fost finalizat tronsonul de autostrada Arad – Timisoara, demarandu-se in paralel si celelalte doua tronsoane: Timisoara – Lugoj si Arad – Nadlac. In acest sens s-a mentinut decizia de a intretine drumul prin programul de intretinere din buget propriu;

*In anul 2014 s-au demarat procedurile  pentru elaborarea DALI  in vederea aprobarii finatarii prin programul POR 2014-2020. Intocmire documentatiei DALI a fost atribuita SC Dromcons SRL(DALI nr 36/2015); Nu s-a aprobat.

*In anul 2015 a fost finalizat tronsonul de autostrada Arad –  Nadlac;

*In anul 2016 au fost demarate procedurile pentru elaborarea proiectului tehnic de executie „Modernizare DJ 691 Neudorf – limita de jud TM, km 42+500 km 49+000”..

*In anul 2016, in 24.05.2016 a fost acceptata de ANRMAP, procedura de achizitie Proiect tehnic pentru „Reabilitare DJ 691 Neudorf – limita de jud TM km 42+500 km 49+000”

*In anul 2016, in urma procedurii de achizitie, s-a atribuit contractul nr 72 din 13.07.2016, societatii SC Doragi Consulting SRL, cu termen de predare a Proiectului Tehnic (PT) în 13.08.2016. Prestatorul a avut 63 de zile de intarziere, fapt pentru care a fost penalizat conform contractului. In acest sens, procesul verbal de receptie finala a proiectului tehnic a fost facut in data de 24.11.2016 (PV 17.556/24.11.2016);

*In anul 2016, dupa predarea proiectului tehnic si venirii tuturor avizelor de la avizatori s-a demarat procedura de achizitie publica de lucrari. In acest sens, in data de 15.12.2016 a fost aprobata procedura de ANRMAP;

*In anul 2017, la 17.01.2017 a fost anulata procedura in SEAP pe motive de abateri de la prevederile legislative care fac imposibila incheierea unui contract;

*In anul 2017, s-a repus pe SEAP, fiind aprobata de ANRMAP in data de 05.05.2017;

*In anul 2017, la 24.05.2017 a fost anulata procedura in SEAP pe motive de abateri de la prevederile legislative care fac imposibila incheierea unui contract.

*In anul 2017, la 24.05.2017 s-a repus pe SEAP, fiind respinsa de ANRMAP pe diferite motive, criterii de evaluare, criterii de procedura in mai multe randuri:

– 25.04.2017;

– 21.07.2017;

– 01.08.2017;

– 08.08.2017;

– 17.08.2017;

– 23.08.2017;

*A fost aprobata de ANRMAP in data de 30.08.2017. Au fost depuse 10 oferte financiare;

*In anul 2018, dupa finalizarea proceurii de achizitie, la inceputul lunii martie 2018, s-a anuntat ofertantul castigator: SC Sylc Con Trans SRL.

*În aprilie 2018 se semnează contractul pentru executarea lucrării, după 49 de ani de la ultima modernizare a drumului!

0 0

Sergiu Bîlcea, președintele organizației municipale PNL Arad acuză PSD de tăierea salariilor la peste 2 milioane de români!

Guvernul PSD i-a mințit pe români și i-a făcut vulnerabili în fața angajatorilor. Potrivit sindicatelor, peste 2 milioane de români riscă să piardă bani din salarii, după ce Guvernul a decis să treacă CAS de la angajat la angajator, fără să oblige angajatorul să majoreze salariile.

Peste 2 milioane de angajați, majoritatea din mediul privat, nu au contractele de muncă modificate. Doar 48% din contractele individuale de muncă au fost modificate până la 1 februarie. Oamenii vor pierde la salarii sume importante din ceea ce câștigau net anul trecut. Este o lovitură grea pe care PSD a dat-o acestor oameni care muncesc, angajați care au rămas la mâna angajatorului. PSD i-a mințit pe români, garantând că salariile nu vor scădea. Iată că pentru milioane de oameni, de familii, a fost doar o minciună. Parlamentarii PSD de Arad au garantat că nimeni nu va pierde în urma reformei fiscale promovate de Guvernul pe care îl susțin, au spus că oamenii vor avea salarii mai mari. Iată că este o minciună din partea parlamentarilor, care s-au asigurat în schimb că au salariile brute majorate și că ei nu vor pierde bani.

Consider că ministrul muncii Olguța Vasilescu trebuie să demisioneze iar parlamentarii PSD și Guvernul să găsească urgent o soluție pentru ca milioane de români să nu piardă bani. Tot prin deciziile Guvernului PSD, vor pierde bani anumite categorii de funcționari, printre care polițiștii care muncesc pe teren. De asemenea, se dă o lovitură angajaților în regim part-time, care vor pierde bani. Aceste decizii sunt măsura incompetenței și a lipsei de responsabilitate a PSD“, a spus Sergiu Bîlcea, președintele Organizației Municipale PNL Arad.

0 0

O investiţie de peste 30 de milioane de euro, cu termen de finalizare 31 decembrie 2018; 4 staţii din 5, pentru care au fost semnate contractele; în primele zile ale anului 2018 vom avea deschiderea la licitaţia aferentă celor 4 zone neatribuite pentru activităţile de colectare şi transport – acesta este astăzi proiectul de manager al deșeurilor în județul nostru!
Am semnat astăzi două contracte privind delegarea prin concesiune a gestiunii activităților componente de operare a stațiilor care fac parte proiect.
Primul prevede delegarea prin concesiune a gestiunii activităţii de operare a Staţiei complexe Ineu-Mocrea de compostare, sortare şi transfer, inclusiv pentru transportul de la această staţie la depozitul conform existent din judeţ. Al doilea contract se referă la delegarea prin concesiune a gestiunii activităţii de operare a staţiilor de transfer, construite la Chişineu Criş, Sebiş şi Bârzava. Din partea Consiliului Judeţean Arad, contractul a fost semnat de către vicepreşedintele Sergiu Bîlcea, în calitate de preşedinte al ADI-SIGD.
Contractele atribuite de către ADI-SIGD în urma licitaţiilor au fost semnate de către primarii oraşelor şi comunelor care vor fi deservite de aceste staţii în cadrul Sistemului Integrat de Gestionare a Deşeurilor.

„O nouă fază în implementarea proiectului de management a deşeurilor, o investiţie de peste 30 de milioane de euro, cu termen de finalizare 31 decembrie 2018, a avut loc astăzi la Arad. În acest moment vorbim de 4 staţii din 5, pentru care au fost semnate contractele. Mai sunt câţiva paşi de parcurs şi în final acest sistem va însemna un plus atât pentru mediul înconjurător, cât şi pentru arădeni”, a declarat Sergiu Bîlcea, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Arad.

“Mă bucur că am ajuns astăzi la 3 contracte semnate din cele 8 ale proiectului. În primele zile ale anului 2018 vom avea deschiderea la licitaţia aferentă celor 4 zone neatribuite pentru activităţile de colectare şi transport. Împreună cu colegii mei, vom face tot ceea ce e posibil pentru ca sistemul să fie funcţional la sfârşitul anului viitor, în aşa fel încât să reuşim atingerea ţintelor asumate în ceea ce priveşte colectarea selectivă”, a declarat Adrian Ţolea, director al ADI-SIGD.

STAY CONNECTED

%d blogeri au apreciat: