Străzile în oglinda PRO URBE - Cine răspunde de starea părţii carosabile a străzilor arădene?

in Opinii | 29 Septembrie 2016, 12:16 | 2 comentarii

 Așa cum ne prezentăm astăzi, Aradul îmbătrânește urât. Întâi fațadele palatelor și edificiilor sunt în suferință, apoi partea carosabilă a străzilor și bulevardelor ne co­boa­­ră la un nivel nemeritat pentru un oraș cu pretenții, care aspiră la o mobilitate durabilă. 
Cons­trucția și întreținerea părți carosabile și a trotuarelor, nu este stăpânită suficient, lipsește departamentul care să urmărească, să dirijeze lucrările în curs de executare ori să recep­țio­neze pe cele terminate. Trotua­re­le, îngroapă orașul în asfalt, se trag straturi noi de asfalt, fără a în­de­părta pe cele vechi, astfel  s-a ajuns ca în unele locuri, asfaltul să de­pă­șeas­că cota luminatoarelor pivnițelor. Pe partea carosabilă au apărut capace de canal montate diferit, sub și peste nivelul asfaltului. Reme­die­rile lucrărilor executate cu defec­țiuni, se execută și ele diferit de la o zonă la alta. Racordurile rețelei  de canale, ce subtraversează strada, lasă la suprafață jghiaburi, ce distrug telescoapele și suspensiile au­to­turismelor. Pentru a atenua po­lu­area sonoră a capacelor ce nu se păsuiesc pe rame, s-a găsit soluția unor garnituri de gumă, cu urechi ciulite de se văd de la o poștă. As­pec­tul străzii cu fluturașii negri su­feră, dar este în schimb liniște.
 
Aceste aspecte ce ne strică ima­ginea de oraș civilizat, trebuie să le remediem cât mai repede. Le ve­dem noi, dar le văd și străinii ce vin să ne admire urbanismul și arhitectura. Iar pentru a aminti Comisiei de Urbanism, răul ce ni-l facem sin­guri, tolerându-le, am cules ales „uni­catele” pe care le prezint în cele ce urmează, și care din punctul de vedere al originalității ocupă primele locuri. Astfel:

Fig. nr 1. Reprezintă REGINA GRO­PILOR ARĂDENE, care după 4 săptămâni de existență a fost reparată. Se afla În intersecția, Ca­lea Aurel Vlaicu cu -6 Vânători, veche și băgată-n seamă de șoferii care și-au tăiat cauciucurile. Groa­pa avea de toate, bordură care taie, pe fund tablă ondulată, și o șină de tramvai.


Fig. nr 2. Iată groapa cea mai adâncă, cu partea inferioară terminată pe un capac de canal. Este o ra­ritate, valoroasă ca o comoară ne­descoperită încă.  Adâncimea se măsoară sub bastonul unui locatar din blocul alăturat.

Fig. nr 3. La numeroasele semnalări în presă, referitor la capacele montate sub nivelul asfaltului, drumarii au soluționat într-un mod ori­ginal problema. Groapa era îna­inte un cilindru cu diametrul cât ca­pacul canalului. După interven­ția ordonată de un for superior, din cilindru, prin cioplire cu pikhamerul, mă rog, picamer, (vezi DEX) a de­venit un trunchi de con răsturnat. Ori cum , groapa tot groapă ră­mâne.


Fig. nr 4. Iată una dintre multele denivelări la traversarea racordu­lui de canal îngropat sub partea carosabilă. Oare se mai adâncește, ce credeți stimați consilieri? Peste un asemenea jghiab, trec atâtea vehicule, ce-și pun telescoapele în pericol. Autoturismul , traversând jghiabul, face un balans periculos, ca o barcă pe marea dezlănțuită.


Fig. nr 5. Groapă peste capacul câș, ascuns sub asfalt. Iată pentru ce asfaltul este în pantă. Ei? Ce greu se face recepția la o asemenea execuție!


Fig. nr  6. Ultima mențiune. O capodoperă. O groapă lângă Pala­tul Justiției, la urcarea pe faleză. Toți arădenii au trecut peste această groapă, ce nu se poate ocoli.
 
Dacă cineva are inspirația să intre în vorbă cu echipa de drumari ce remediază defecțiunile, aceș­tia plini de năduf explică cum că execu­ția greșită au executat-o alții, cei de la Regia „X” . Grav este că execu­ția și remedierile se fac pe banii noștri, deoarece nu există un serviciu competent care să coordoneze domeniul străzilor din Arad. Să nu avem noi o Regie a drumurilor mu­nicipale? 
 
 
  

Comenteaza Printeaza

Noteaza articolul

ziare
ziare-pe-net.ro stiri in timp real!
www.centruldepresa.ro
ziare.com