Cuminţenia pământului, cuminţenia patriotismului. Reuşita eşecului

in Opinii | 28 Septembrie 2016, 10:36 | 0 comentarii

 Mai sunt câteva zile până la în­chi­derea subscripţiei publice. Cu  30 de zile înainte de asta s-au adunat fix 831.174 euro din 11 milioane de euro. ”Cuminţenia pământului” a lui Brâncuşi este un test tipic privind patriotismul, competenţa, mobilizarea românească.  
2 euro ori aproape cincimilioane cincisute de mii înseamnă unspre­zece milioane de euro. Calcul elemen­tar, nu? Suntem peste 4,75 mi­lioane de angajaţi în România şi, oficial, 2 milioane în lumea largă. S-au strâns peste 800.000 de euro din peste 45000 de sms-uri şi alte donaţii. Pe scurt, campania este un eşec. ”Cuminţenia” nu va fi de na­sul poporului. Ce s-a întâmplat?
Patriotismul este cam de doi lei, mai precis 831.174 euro. Da­cis­me, extremisme, patriotisme, politi­cianisme de tot felul au făcut paşi înapoi când a fost vorba de Brân­cuşi. Brâncuşi este al altora, nu este Brâncuşiul meu. În România de as­tăzi funcţionează zeci de tendinţe ideologice invocând patriotismul ca basm de trezit conştiinţele. Pa­triotismul nostru al tuturor este un basm. Brăncuşi? Demagogie.
 
Dar să dăm vina pe scăpărici.
Scăpăriciul, campania de promovare a subscripţiei, a fost de-o cu­minţenie fără sfârşit. Nu a avut emoţie, nu a găsit drumul către di­ver­sitatea grupurilor sociale. Fata ghemuită pe vine nu a fost virală, n-a prins. În ţara asta sunt ţigani, ho­mosexuali, feisbucişti, afacerişti, burtoşi, manelişti, festivişti, mitocani, căpşunari, bişniţari, intelectuali, profesori, fotbalişti, oameni cinstiţi, microbişti, muncitori, doctori cu doctorat, doctor de toate or­ganele, ospătari şi multe alte fracturi, fricţiuni. Niciun nerv nu a fost atins intens. Brâncuşi este o piatră.
 
Dar să dăm vina pe un lider de cam­panie, un charismatic.
Politicienii, chiar din opoziţie, au fugit ca de tămâie, tehnocraţii n-au trecut puntea. Brăncuşi, un dia­vol care-i trage-n jos în sondaje. DNA-ul trebuia să-l bage la beci pe Brăncuşi ca Dragnea, Gorghiu, Bla­ga, Ponta, Tăriceanu, Băsescu să se implice şi să-l scoată de sub urmări­re culturală. De la Cioloş la Şuteu şi Isărescu niciunul n-a rupt bariera. Niciunul nu a apelat la oameni de afaceri, la donare de salarii BNR, de exemplu, ca formă de imagine în­tr-o controversă unde s-au pierdut caii. Fiecare, vorba aia, şi-a fă­cut datoria. Brâncuşi, pentru popu­lime, a devenit un înfumurat, un aro­gant, un coate goale care vrea bani cu nemiluita.
 
Dar să dăm vina pe intelectuali.
Ignoranţii, fudulii şi-au făcut jocul. Nu au treabă ei. L-au înjurat pe Brâncuşi de l-au îndoit. ”Eu nu dau bani, de ce, ce nevoie am, să-i îm­bogăţim pe nişte rude şi avocaţi? Da, în afară de un Pleşu, de un Perjo, de un Ghenie, restul au tă­cut în bumbace şi cojoace. Tă­ce­rea lor a dus la denigrarea însăşi a lui Brâncuşi. Brâncuşi are o imagine proastă în România lui 2016. Aten­ţie, trebuie menţionat că Brân­cuşi e mort din 1957. Ignoranţii ni l-au mai îngropat o dată.
Probabil, tehnocraţii au pregătită o soluţie patriotică. Sper. Cu o în­jurătură aleasă le vom fi şi aşa datori. Brâncuşi se întoarce, pa­trio­tic, în groapă. A fost o campanie, nu? Brâncuşi al cui este?
(Eugen Istodor)
 
  

Comenteaza Printeaza

Noteaza articolul

ziare
ziare-pe-net.ro stiri in timp real!
www.centruldepresa.ro
ziare.com